Vuonna 1971 perustettu Savitaipaleen musiikkikoulu huolehtii lakisääteisestä taiteen perusopetuksesta Savitaipaleen ja sopimuskuntien (Lemi, Taipalsaari) puolesta. Koulussa opiskelee vuosittain n. 90 nuorta, ja koulu työllistää osa-aikaisesti kolmesta viiteen opettajaa. Musiikkikoulua ylläpitää Savitaipaleen Musiikinystävät ry.

Opetettaviin soitinaineisiin kuuluvat tällä hetkellä piano, viulu, kitara, trumpetti, pasuuna, sello, huilu, kantele, basso, rummut ja lyömäsoittimet. Opetusohjelmaan kuuluvat lisäksi yhteissoitto, soitinvalmennus sekä bändisoitto. Musiikin teorian yksilöopetus on sisältynyt opetusohjelmaan syksystä 2010 alkaen.

Opetuspaikkoina toimivat pääasiassa Savitaipaleen koulukeskus sekä Lemin koulukeskus.

Ilmoittautuminen ensi lukuvuodeksi täällä.

Tiedustelut ja lisätietoa:

Rehtori Sisko Taalikainen 040-7290671